Innowacja „Bezpieczny cyklista” skierowana jest do uczniów, którzy maja przystąpić do egzaminu na kartę rowerową. Obserwujemy systematyczny wzrost ruchu motoryzacyjnego na drogach. To przyczynia się do szybkiego wzrostu wypadków w ruchu drogowym w Polsce, zwłaszcza z udziałem dzieci i młodzieży.
Jednym z ważnych celów szkoły jest przygotowanie uczniów do rozważnego i mądrego korzystania z dróg. Szkoła powinna kształtować u uczniów takie postawy i rozwijać takie funkcje psychiczne oraz umiejętności, które będą stanowiły podstawę odpowiedzialnego, kulturalnego zachowania w ruchu drogowym.
Głównym założeniem innowacji jest wyposażenie uczniów w wiedzę, umiejętności oraz nawyki umożliwiające im bezpieczne uczestnictwo w ruchu drogowym. Mają oni w pełni świadomie z poczuciem odpowiedzialności korzystać z naszych dróg i bezpiecznie docierać do celu. Prowadzone wcześniej pilotażowe zajęcia potwierdziły zasadność wprowadzenia takich zajęć.
Planowany termin realizacji 03.03.2020r. – 26.05.2020r. Ze względu na pandemię realizacja przełożona na wiosnę 2022r.
Spotkania będą się odbywały co 2 tygodnie w wymiarze 1 godziny lekcyjnej. Będą to zajęcia pozalekcyjne.
Realizacja innowacji trwała od początku maja do połowy czerwca, co tydzień we wtorek, na zajęciach dodatkowych. Brali w nich udział wszyscy uczniowie zainteresowani poszerzeniem i utrwaleniem swojej wiedzy z BRD. Kontynuowana będzie w tym samym czasie w kolejnym roku szkolnym. ROBOPROGRAMIŚCI - SKOK W PRZYSZŁOŚĆInnowacja „Roboprogramiści - skok w przyszłość” jest skierowana do wszystkich uczniów, którzy interesują się zastosowaniem robotów we współczesnym świecie, a więc adresowana jest do wszystkich chętnych z kl. I-VIII.
Celem zajęć jest przede wszystkim wskazanie uczniom kierunku rozwoju współczesnej techniki oraz robotyki jako dziedziny, która obejmuje coraz więcej gałęzi przemysłu i staje się nieodłączną częścią naszego życia. Daje duże możliwości rozwoju co może wskazać kierunek jeśli chodzi o dalszą edukację.
Planowany termin realizacji 10.03.2020r. – 05.06.2020r.
Spotkania będą się odbywały co 2 tygodnie w wymiarze 1 lub 2 godziny lekcyjne (zależnie od potrzeb). Zajęcia będą prowadzone w formie zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem klocków lego WeDo 2.0. Zajęcia realizowane w ramach innowacji pozwolą na: rozwijanie zainteresowań informatycznych i technicznych, poznanie podstaw konstrukcji maszyn oraz programowania, naukę budowy i programowania robotów, naukę i doskonalenie umiejętności czytania instrukcji, kształcenie umiejętności współpracy w zespole, wykorzystanie zdobytej wiedzy poprzez stosowanie jej w tworzeniu i programowaniu pojazdów i maszyn, kształtowanie i rozwijanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności. Ze względu na pandemię innowacja nie mogła być wprowadzona dla wybranej grupy w podanym terminie. W tym roku szkolnym będzie realizowana na zajęciach kreatywnych w klasach II-III.
Realizacja innowacji na zajęciach kreatywnych z robotyką i programowaniem. Kliknij i zobacz. W roku szkolnym 2022/2023 zajęcia wzbogacone o dodatkowe roboty z programu @LaboratoriaPrzyszlosci. BIEG KU NIEPODLEGŁOŚCIZadaniem tej innowacji jest promowanie aktywnego odpoczynku, który podnosi poziom endorfin, daje dużo radości i szczęścia, a tym samym poprawia samopoczucie. Ważną kwestią jest także podniesienie sprawności fizycznej oraz odporności młodego organizmu ucznia. Innowacja ma również promować postawy patriotyczne poprzez udział w finalnym wydarzeniu, jakim jest międzyszkolny Bieg Niepodległości - zawody upamiętniające rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.
Głównym założeniem programu jest promowanie wśród dzieci ruchu – biegania, jako alternatywy do siedzącego trybu życia, zwrócenie uwagi na korzyści płynące ze spędzania czasu w sposób aktywny.
Adresatami programu innowacji są uczniowie klas IV-VIII Szkoły Podstawowej w Sieradzy. Program ten jest zgodny z koncepcją pracy szkoły, spójny z realizowanym programem nauczania. Proponowane metody i formy pracy na treningach mają pomóc w sposób atrakcyjny spędzić czas dzieciom, rozwijając je jednocześnie w sposób wszechstronny oraz harmonijny.
Planowany termin 01.09.2019r. – 30.11.2019r. Spotkania będą odbywały się raz w tygodniu w wymiarze 1 lub 2 godzin lekcyjnych (decydują warunki pogodowe). Zajęcia prowadzone będą w formie nieobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych, w ramach SKS -u. RATUJĘ BO POTRAFIĘInnowacja pedagogiczna ''Ratuję bo potrafię'' realizowana jest w Szkole Podstawowej w Sieradzy w ramach zajęć wychowania fizycznego, edukacji przyrodniczej, edukacji społeczno - polonistycznej, wychowania dla bezpieczeństwa. Obejmuje dzieci z klas I-III I i uczniów klas IV- VIII.
Wprowadzenie innowacji ma na celu wyposażenie uczniów w umiejętność udzielania pierwszej pomocy, zanim przyjedzie pogotowie ratunkowe.
Uczniowie poznają wszystkie najważniejsze czynności, które trzeba wykonać by komuś pomóc. W trakcie zajęć warsztatowych uczniowie nauczą się: * ocenić zagrożenie; * jak i kiedy wezwać pomoc; * sprawdzić czy osoba poszkodowana oddycha; * wykonywać oddechy ratownicze i uciski klatki piersiowej; * stosować łańcuch przeżycia. Na zajęciach uczniowie będą korzystać z filmów instruktażowych, fantomów, książeczek i kserówek tematycznych.
JESTEM MŁODYM BIZNESMENEMInnowacja pedagogiczna "Jestem młodym biznesmenem" prowadzona będzie w oparciu o gry biznesowe Monopoli, Akcje i walory oraz zabawę w inwestycje bankowe z uczniami klas VI – VIII. Spotkania będą odbywały się co dwa tygodnie w ramach zajęć kreatywnych, finałem natomiast będzie zorganizowanie Dnia Młodego Biznesmena w marcu 2020 roku. Wprowadzenie innowacji ma na celu ukształtowanie u uczniów postaw przedsiębiorczości i kreatywności sprzyjających aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym w przyszłości.
Podczas uczestnictwa w wymienionych działaniach uczniowie nauczą się: • planowania i przewidywania skutków inwestycji • stosowania w transakcjach słownictwa biznesowego w języku polskim i angielskim • ogólnych praw popytu i podaży • gospodarowania własnymi finansami • dokonywania przemyślanych zakupów. Wprowadzenie innowacji będzie wsparciem do wszechstronnego rozwoju ucznia i przyczyni się do wzrostu atrakcyjności szkoły.